Landrins Bil - Elbilar och Hybrider
Elbilar, laddhybrider och elhybrider
Mercedes-Benz | Nissan | Kia | Subaru
Upptäck El & hybrid bilar hos Landrins Bil
Hos Landrins Bil tror vi på en hållbar morgondag och det kan ske, om vi agerar nu. Det är därför vi satsar på eldrivna transportlösningar. Vi gör det vi kan för att vara en del av den hållbara samhällsomställning vi står inför.
Mercedes-Benz EQ
Vi växlar upp: Med varumärket för produkt och teknologi skapar Mercedes-Benz EQ ett helhetskoncept inom e-mobilitet bestående av produkter, tjänster och teknologiska innovationer. EQ står för Electric Intelligence by Mercedes-Benz och innefattar snygg design, unik körglädje, hög användbarhet i vardagen och maximal säkerhet. Upplev körglädjen med eldrift – lika bekvämt, säkert och tillförlitligt som du alltid förväntar dig av Mercedes-Benz.

Nissans Eldrivna Fordon
Utforska Nissan sortiment av elbilar och eldrivna Skåpbilar. Spänningen med omedelbar acceleration, friheten att bara kunna passera bensinstationen och bekvämligheten att “tanka” medan du äter lunch – dessa är några av fördelarna med att välja eldrift.

Kia Laddbara Bilar
Idag är varannan såld Kia elektrifierad och det bidrar till att vi har det lägsta CO2-snittet av Sveriges tio största bilmärken*. Faktum är att vi är marknadsledare på laddhybrider och vi fortsätter växa när andra bilmärken backar.
När du väljer en elektrifierad Kia kan du vara trygg i ditt val. Inte nog med att vi erbjuder marknadens bästa nybilsgaranti på hela 7 år, flera av våra bilmodeller är testvinnare i oberoende motorjournalistik, tex. Kia Niro Plug-In Hybrid som blev vinnare i Teknikens Världs stora test av laddhybrider 2019.

Subaru e-Boxer
Subarus resa mot en ökad grad av elektrifiering fortsätter. El-assisterad Boxermotor på Subaru-vis. Med e-Boxer har vi förbättrat det som redan var bra och vässat de egenskaper vi vet våra ägare uppskattar. Att bara sätta en elmotor på bakaxeln var aldrig något alternativ. Det hade förändrat våra unika egenskaper negativt. Vi valde att placera motorn i växellådan – innan fördelningen mellan fram- och bakaxel. På så sätt kunde vi behålla vår fyrhjulsdrivning precis som den var – permanent och symmetrisk.
